Dagje strand

5 juli 2019 - Athene, Griekenland

Vandaag aar Voula Beach geweest. Een openbaar strand waar de Grieken ook naartoe gaan.

Een stukje lopen door "mijn" wijk Nea Smyrni en op tram 5 gestapt, na een reis van ongeveer een uur, wandelingetje naar Voula Beach.

Ik had verwacht dat er bedjes en parasols te huur zouden zijn, maar nee, die waren op een afgesloten strandje ernaast. Gelukkig was de eigenaar van het stalletje waar je snacks en drinken on krijgen, zo vriendelijk om me een plekje te geven onder zijn parasols. Even afgekoeld in 't zeewater en daarna lekker relaxed met een Freddo Espresso op de handdoek. Het was slechts 31graden in vergelijking met de 36 graden in Athene zelf.

Vanavond het appartement van Ilse en Sireen bezocht. Sireen heeft een heerlijke maaltijd voor ons gekookt. Dat maakt het bezoek aan Athene toch echt wel bijzonder, even kunnen buurten bij ze.

Weer terug in de airbnb aan Alex wat tips voor de komende dagen gevraagd, wat zal ik morgen eens gaan doen dan....