Toerist in Berlijn

11 september 2018 - Berlijn, Duitsland

Vandaag vanuit het hotel met de M6 naar Alexanderplatz gegaan. Dat was ons startpunt van de door Google Maps geïnspireerde wandeltocht langs vele bezienswaardigheden, op Maps vreemd genoeg te vinden onder het kopje attracties.

Indrukwekkend om te realiseren dat je wandelt in een gebied met zoveel historie, wat er dan vervolgens uit ziet als het zoveelste winkelgebied. Veel stond ook in de steigers, de renovaties blijven natuurlijk doorgaan. En voor de marathon binnenkort, was het Russisch gedenkmonument compleet afgeschermd met hekken en een tribune in de maak. Deze hebben we dan maar bekeken op de foto op een bord naast het afgezette gebied.

Marc is het weer gelukt om mooie foto's te maken, die panorama foto's blijven mijn favoriet, je bent dan gewoon weer terug op de plek.

Vermoeid en voldaan op de hotelkamer de laatste avond deze heerlijke vakantie in Duitsland. Een heel afwisselende belevenis, diversiteit in gebieden, hotels en dialect. Volop genoten van onze tijd samen.

1. Diet Moretti-Woudstra:
    11 september 2018
    Maar jullie genieten daar dat is fijn. Mooie fotos en ik geniet van jullie verhalen.
  2. Toos:
    11 september 2018
    Wat een waardevolle vakantie hebben jullie gemaakt!! Nog een nachtje slapen en dan terug naar huis!!!! ❤