Onze wild waterbaan ervaring

10 september 2018 - Krausnick-Groß Wasserburg, Duitsland

En toen was de dag daar, een dagje Tropical Islands. Een enorme koepel met daarin een kleine jungle, heel veel mooi groen. Verschillende gastenverblijven waaronder tenten, tussen alle waterpartijen. Wat ons tegen viel, waren de leefomstandigheden van de dieren; een groepje sneue flamingo's en vissen in een klein meertje, vogelspinnen in een hokje ter grootte van een pak suiker, eekhoorns in een volière in een restaurant.

Na onze rondwandeling om de boel te verkennen, snel naar de wildwaterbaan. Dat blijft leuk, en deze was ook lekker lang. Overal bordjes met aanwijzingen dat je liggend op de rug, voeten eerst, over de hobbels moet. En een ervaring die ons bij zal blijven (Marc zeker). Zelfs op 49-jarige leeftijd wordt er hard geblazen op 't fluitje en word je vervolgens streng toegesproken, als je geheel per ongeluk achterstevoren, en dus hoofd eerst, over de laatste hobbel in het eindbassin belandt.

De Rutschturm (grote glijbaan) waar 's morgens nog aan gewerkt werd, was in de middag weer open. Dus een Reifen (bovenmaatse zwemband) de trappen op gesjouwd, ik leg 'm op het plateau, tenminste dat is mijn bedoeling.... glijdt dat ding zo de glijbaan af! Marc was zo lief om mij zijn band te geven, en heeft de eenzame band van mij beneden opgevist. Het parcours van de glijbaan vonden we allebei leuk. Daarna nog een keer de trappen beklommen en van een hoge glijbaan gegleden, daar kwamen de jeugdherinneringen weer.

We hebben het saunagedeelte ook bezocht, mooie ruime sauna's, en verschillende opgietingen meegemaakt. Het is in Tropical Islands blijkbaar de gewoonte om zodra je de sauna uit bent, badkleding aan te doen en dan een stoel te zoeken om te rusten. Het was zelfs zo dat er in het restaurant (dat grensde aan het saunagedeelte, maar toch net wel op het geklede gedeelte van het resort) werd verwacht dat je je dagelijkse kloffie weer aan trok voor het diner.

Kortom, een ontspannen en waterrijke dag. We hebben onze badkleding nog nooit zo vaak nat aan- en uitgetrokken :-))

1. Toos:
    11 september 2018
    Hoe zit het met de blauwe plekken????