Zondag bij Vouliagmeni Lake

7 juli 2019 - Athene, Griekenland

Vanmorgen op tijd vertrokken, wilde wel graag een bedje kunnen bemachtigen bij Vouliagmeni Lake https://www.limnivouliagmenis.gr/en/about/

Eerste stop was een filiaal van Mikel, een koffiebar, en gewapend met een freddo espresso en twee sesambroodringen, klaar voor de reis met het ov. De metro was rustig, er was zowaar een zitplaats. Toen de overstap naar bus 122, oftewel volg de menigte de trappen op richting uitgang en bushalte. Ik stond daar nog niet, of de bus was er al. Als sardientjes in een ton vervoerd naar de Atheense riviera. Bus uit, weg oversteken en je staat op de toegangsweg van Vouliagmeni Lake.

Ticket voor €15 gekocht, daar krijg je een pasje voor waarmee je de hele dag het terrein op en af kunt. Ik vond een bedje onder een parasol, naast een lavendel heg, dus ik ben het terrein niet af geweest. Het meer met  geneeskrachtig water is groot genoeg voor alle mensen die uiteindelijk deze zondag hier doorbrachten.

Ik moest even wennen, maar uiteindelijk hebben de spa visjes uitgebreid hun werk kunnen doen. Er zwommen wel dertig visjes rond mijn voeten om dode huidcellen te verwijderen, sommige zo groot als mijn duim, de een zwart met bruin, de ander doorzichtig. Op mijn rug, tussen de schouderbladen, werd ook flink wat weggehaald.

Voor ik het wist was het alweer 17u, dus op zoek naar een restaurant voor de avond. Dat is Veganaki geworden, een Vegan restaurant tegenover de Akropolis. Om daar te komen weer een overvolle bus in gestapt, stond weer eens op de treeplank, daar waar de deuren tegen je aan klappen als ze open gaan... Maar uiteindelijk weer de metro in, en net als vanochten,  alweer een zitplaats.

Na heerlijk en eigenlijk te veel te hebben gegeten, heb ik een  dessert meegenomen. Wandelend weer naar de airbnb.

Alweer een mooie vakantiedag gehad.