Burg Eltz en Kaufland

31 augustus 2018 - Burgen, Duitsland

Vandaag stond een bezoek aan ons eerste kasteel op het programma. Na een lekker uitgebreid ontbijt in de auto richting Burg Eltz gereden. Onderweg natuurlijk volop genieten van het glooiende landschap, de vele hobbelige wegen die slingeren van dorp naar dorp. Eenmaal aangekomen bij het kasteel kwamen onze wandelschoenen goed van pas. vanaf het parkeerterrein kom je een shuttle bus nemen naar het kasteel. Uiteraard deden wij dat als fervente wandelaars niet. Eenmaal aangekomen bij het kasteel moesten we nog heel even wachten op een Engelstalige gids. Een rondleiding in het Duits vonden we toch een te groot risico. Het kasteel uit de 15e eeuw dat nog grotendeels in originele staat is is zeker de moeite van het bezoeken waard. Na het bezoek zijn we nog even in de omgeving gaan wandelen. Door de bossen via smalle paadjes loop je uit eindelijk in het dal langs een smal riviertje. Na een aantal kilometers besloten we om te keren en terug te gaan naar de auto. Dat hebben we geweten. Toen moesten we een klim van bijna 250 meter nog maken. Het kostte enige inspanning maar eenmaal weer boven voelde het als een soort overwinning.

Hierna lonkte het vooruitzicht van een koop-walhalla. Voor Saskia was het de eerste keer dat ze in een Kaufland was. "Er komt maar geen einde aan deze winkel" vertelde ze halverwege toen de kar al half vol lag. Teveel lekkere dingen gekocht, een groot deel uiteraard met het Vegan keurmerk. Hier hebben ze duidelijk al een veel groter assortiment aan veganistisch eten.

Al met al een vermoeiende maar erg mooie dag. Het avondeten ging er dan ook met veel smaak bij ons beiden weer in.

1. Monique:
    1 september 2018
    Leuk om jullie reiservaring te lezen!